Symposium MACAS 2022

Les mathématiques et leurs liens avec les arts et les sciences

Symposium MACAS 2022

Campus de Shippagan

Symposium MACAS 2022

Les mathématiques et leurs liens avec les arts et les sciences

Symposium MACAS 2022

Campus de Shippagan

Programme

Programme


Mardi 16 août | Mercredi 17 août | Jeudi 18 août | Vendredi 19 août

Télécharger la version complète (PDF)

Fuseau horaire de l'Atlantique Mardi 16 août
9 h – 9 h 30 Bienvenue et pause vidéo
9 h 30 – 10 h Shifting teachers’ attitudes toward development STEM skills in early childhood - Mark Applebaum & Judith Zamir, Kaye Academic College of Education, Israel
1 Présentation
 
10 h – 10 h 30 Computational thinking and Mathematics viewed as transdisciplinary configurations - Morten Misfeldt & al., University of Copenhagen, Denmark
1 Présentation
 
10 h 30 – 11 h Discours d'ouverture
11 h – 12 h Let's Steam ! Creative problem solving in interdisciplinary projects - Margarida Romero
Université de Nice, France
Keynote
 
12 h - 13 h Pause vidéo (+ Pause-café)
13 h – 13 h 30 Characterising problem handling in the intersection between computational thinking and mathematics - Raimundo Elicer, Aarhus University & Andreas Lindenskov Tamborg
University of Copenhagen, Denmark
When an inclusive math competition opens the door to STEM - Manon LeBlanc & Paul Deguire, Université de Moncton, Canada
2 Présentations
 
13 h 30 – 14 h Empowering students’ mathematics problem-solving skills: The role of computational thinking - Yimei Zhang, McGill University, Tanya Chichekian, Université de Sherbrooke, Annie Savard, McGill University, Canada Rapturousness in makerspaces: Delight in construction - Olga Fellus, University of Ottawa, & Viktor Freiman, Olivia Lurette, Université de Moncton, Canada
2 Présentations
 
14 h - 14 h 30 Bridging the practice-to-research chasm for in-service STEM teachers - Heather McPherson, McGill University, Canada Interdisciplinarity of science, mathematics and technology in a context of scientific investigation in elementary school using a virtual manipulatives - Takam Djambong & Viktor Freiman, Université de Moncton, Canada
2 Présentations
 
14 h – 15 h Pause vidéo

15 h - 15 h 30

 

Bodymarking: Interpreting Embodied Experiences of Spatial Reasoning - Josh Markle, Brock University & Jo Towers, University of Calgary, Canada
1 Présentation
 

15 h 30 - 16 h

 

Examining Physics Teachers’ Views Of Mathematical Knowledge For Science Teaching - Marina Milner-Bolotin, University of British Columbia & Rina Zazkis,Simon Fraser University, Canada
1 Présentation