Symposium MACAS 2022
Publié sur Symposium MACAS 2022 (https://www.umoncton.ca/umcs-macas2022)

Accueil > Programme

Programme


Mardi 16 août | Mercredi 17 août [1] | Jeudi 18 août [2] | Vendredi 19 août [3]

Télécharger la version complète (PDF) [4]

Fuseau horaire de l'Atlantique Mardi 16 août
9 h – 9 h 30 Bienvenue et pause vidéo
9 h 30 – 10 h Shifting teachers’ attitudes toward development STEM skills in early childhood - Mark Applebaum & Judith Zamir, Kaye Academic College of Education, Israel
1 Présentation
 
10 h – 10 h 30 Computational thinking and Mathematics viewed as transdisciplinary configurations - Morten Misfeldt & al., University of Copenhagen, Denmark
1 Présentation
 
10 h 30 – 11 h Discours d'ouverture
11 h – 12 h Let's Steam ! Creative problem solving in interdisciplinary projects - Margarida Romero
Université de Nice, France
Keynote
 
12 h - 13 h Pause vidéo (+ Pause-café)
13 h – 13 h 30 Characterising problem handling in the intersection between computational thinking and mathematics - Raimundo Elicer, Aarhus University & Andreas Lindenskov Tamborg
University of Copenhagen, Denmark
When an inclusive math competition opens the door to STEM - Manon LeBlanc & Paul Deguire, Université de Moncton, Canada
2 Présentations
 
13 h 30 – 14 h Empowering students’ mathematics problem-solving skills: The role of computational thinking - Yimei Zhang, McGill University, Tanya Chichekian, Université de Sherbrooke, Annie Savard, McGill University, Canada Rapturousness in makerspaces: Delight in construction - Olga Fellus, University of Ottawa, & Viktor Freiman, Olivia Lurette, Université de Moncton, Canada
2 Présentations
 
14 h - 14 h 30 Bridging the practice-to-research chasm for in-service STEM teachers - Heather McPherson, McGill University, Canada Interdisciplinarity of science, mathematics and technology in a context of scientific investigation in elementary school using a virtual manipulatives - Takam Djambong & Viktor Freiman, Université de Moncton, Canada
2 Présentations
 
14 h – 15 h Pause vidéo

15 h - 15 h 30

 

Bodymarking: Interpreting Embodied Experiences of Spatial Reasoning - Josh Markle, Brock University & Jo Towers, University of Calgary, Canada
1 Présentation
 

15 h 30 - 16 h

 

Examining Physics Teachers’ Views Of Mathematical Knowledge For Science Teaching - Marina Milner-Bolotin, University of British Columbia & Rina Zazkis,Simon Fraser University, Canada
1 Présentation
 
     
     
     
     

Source URL: https://www.umoncton.ca/umcs-macas2022/fr/programme

Liens
[1] https://www.umoncton.ca/umcs-macas2022/fr/mercredi
[2] https://www.umoncton.ca/umcs-macas2022/fr/jeudi
[3] https://www.umoncton.ca/umcs-macas2022/fr/vendredi
[4] https://www.umoncton.ca/umcs-macas2022/sites/umcs-macas2022.prod.umoncton.ca/files/wf/macas_symposium_2022_program.pdf