Symposium MACAS 2022

Les mathématiques et leurs liens avec les arts et les sciences

Symposium MACAS 2022

Campus de Shippagan

Symposium MACAS 2022

Les mathématiques et leurs liens avec les arts et les sciences

Symposium MACAS 2022

Campus de Shippagan

Programme - Mercredi 17 août

Programme - Mercredi 17 août

Mardi 16 août | Mercredi 17 août | Jeudi 18 août | Vendredi 19 août

Télécharger la version complète (PDF)

Fuseau horaire de l'Atlantique Mercredi 17 août

10 h – 10 h 30

1 Présentation

"Musimath": Creative thinking via Music, Math and Technology in elementary school - Libby Azaryahu, Levinsky College of Education, Shai Cohen, Bar Ilan University et al., Israel
  Poetry and mathematics in relation - Richard Barwell, University of Ottawa, Canada & Yasmine Abtahi, University of South-Eastern Norway
10 h 30 – 11 :00
1 Présentation
 
11 h – 12 h Supporting youth’s socially engaged inquiry through the arts - Camillia Matuk,
University of New York, United States
Keynote
 
12 h - 13 h Pause vidéo (+ Pause-café)
13 h – 13 h 30 Lifestyles Project: An Interdisciplinary Integration of Mathematics with Science, Arts and English - Midhat Noor Kiyani, McGill University & al., Canada Role of understanding of mathematical concepts in the context of debugging computer codes - Jacques Kamba & Viktor Freiman, Université de Moncton, Canada
2 Présentations
 
13 h 30 – 14 h

Beyond Flipped Classrooms: Learning Experiences in an Undergraduate Physics course - Dominic Manuel, Marc de Montigny, Lamyae Fahim, Martine Pellerin, University of Alberta, Canada

Mathematics and Its Link to Statistical Mechanics - Amel Kaouche, Université de Moncton, Canada
2 Présentations
 
14 h - 14 h 30 Breaking down classroom walls to STEMulate collaboration in science and mathematics education - Manon LeBlanc,  Nicole T. Lirette-Pitre et Micaël Richard, Université de Moncton, Canada Connecting arithmetic and geometry as an artistic expression of collateral creativity - Sergei Abramovich, State University of New York, United States & Viktor Freiman, Université de Moncton, Canada
2 Présentations
 
14 h 30 – 15 h Pause vidéo

15 h - 15 h 30

 

Revisiting Abeng for Multispecies’ Flourishing - Steven Khan & al., Brock University, Canada
1 Présentation
 

15 h 30 - 16 h

 

Multidisciplinarity In Teaching Stem Through Modelling: Implications For Teacher Education - Dragana Martinovic, University of Windsor & Marina Milner-Bolotin, University of British Columbia, Canada
1 Présentation
 

16 h - 16 h 30

 

Literature and the Construction of the Mathematical Self: The Case of Picturebooks - Olga Fellus, University of Ottawa, Canada

1 Présentation